Verkoeling Nodig?

Inleiding

Buiten schijnt de zon, de lucht is mooi blauw en op de wegen richting het strand staan vele km's file vandaag! Dus het is gewoon schitterend weer en hier in zuid Limburg ga ik dan persoonlijk graag richting het Heuvelland: om uiteindelijk na een stevige wandeling bij de Wingbergerhoeve een lekker ambachtelijk ijs te eten, uiteraard op de Bourgondische wijze die wij Limburgers erop na houden.
Wingerberghoeve onderaan de Camerig

Met dit warme weer wil je waarschijnlijk ook een stukje verkoeling opzoeken: dus ik kan mij goed voorstellen dat je nu op terrasje zit en een lekker koud biertje nuttigt, althans ik ga straks wel een lekker Belgische trappisten biertje drinken. Alleen in dit artikel wil ik het graag over verkoelende scheerproducten hebben: wat ik zeg maar aanraad om tijdens zo'n warme dag te gebruiken.

Voorbereiding

Je kunt uren discussiëren over het nut van een scheerproduct dat puur bedoeld is ter voorbereiding op de scheerbeurt: maar er een specifiek merk waarvan ik overtuigd ben dat het wel nut heeft om het te gebruiken. Kenners zullen dan waarschijnlijk ook direct weten welk merk ik bedoel: maar voor wie het nog niet weet?
Proraso Groen Preshave Creme

Ik bedoel natuurlijk het wondergoedje uit Italië: de Proraso Groen Preshave Creme, ideaal voor de luie scheerders onder ons of wie gewoon haast heeft. Het zorgt namelijk echt voor een goede voorbereiding en dient als ware als een extra beschermlaag, waarna je gewoon de scheerzeep of scheercreme naar jouw keuze aanbrengt.

Maar het beste aan dit geweldige scheerproduct is naar mijn mening de verkoelende werking, vooral met dit warme weer! Er zit namelijk flink wat menthol en eucalyptus in deze creme en dat zorgt ervoor dat dit spul zo koud aanvoelt op je gezicht, flink wat kouder dan de scheerzeep uit dezelfde productlijn.

Scheercrème en Nabehandeling

Zoals ik hierboven al schreef, het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat voor scheerzeep of scheercreme je gebruikt. Al kan ik wel van harte Ingram Scheercrème aanraden, dit spul uit Groot Brittannië werkt namelijk lekker verkoelend en is nog betaalbaar ook. Daarom wilde ik meer aandacht besteden aan de nabehandeling: want tijdens de scheerbeurt zorgt de preshave creme al voor de verkoeling!

Maar waarschijnlijk wil je net zoals mij nog graag nagenieten van je verkoelende scheerbeurt? Nou dat wilde ze in Spanje duidelijk ook erg graag, want daar komt de Floïd Vigoroso Aftershave Lotion vandaan! Welke zowel in Spanje en Italië al vele jaren door Barbiers gebruikt word: al voordat het internet überhaupt bestond.
Floïd Vigoroso Aftershave Lotion

Als je zelf nog niet bekend bent met dit spul uit Spanje, dan vraag je jezelf misschien af: wat is zo bijzonder aan deze aftershave lotion? Nou daar kan ik eerlijk gezegd heel kort over zijn, in dit spul zit namelijk een flinke schuit menthol in verwerkt! In het begin kan dit dan ook best overweldigend zijn, maar als je het eenmaal gewend bent is het echt heerlijk om na een warme dag dit spul lekker royaal aan te brengen.

Ik moet zelfs toegeven dat ik juist dit scheerproduct geregeld misbruik: puur en om alleen omdat het zo goed werkt om mijn gezicht af te koelen, want het koelt direct mijn gezicht af als ik terug kom van het fietsen in de hitte. Alleen de geur is iets waar niet iedereen van zal houden, het is namelijk echt een klassiek geurtje.

Tot slot

Er zijn echt heel veel verschillende verkoelende scheerproducten wereldwijd op de markt, alleen ze zijn niet allemaal even makkelijk verkrijgbaar. Zo zijn er in Amerika veel ambachtelijke scheerproducten op de markt: alleen dat is gewoon een totaal andere markt en daarom hou ik die markt ook buiten beschouwing, maar jullie mogen de producten gerust in de reacties noemen.

Eentje die ik zelf wel nog kan aanraden is de Aqua Velva Aftershave Lotion, aangezien deze welk makkelijk verkrijgbaar is. Maar eerlijkheidshalve is die aftershave niet zo verkoelende als de producten die ik in dit artikel noemde, al is het wel een leuk alternatief wanneer je iets milders zoekt.


Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.