Proraso Sensitive Pre-Shave Creme, Scheepzeep en ASB

Van Proraso zijn op onze site al diverse producten gereviewed, dus toen de vraag kwam of we interesse hadden om de witte lijn te beoordelen kunnen we dat natuurlijk bijna niet weigeren. Buiten het feit dat we natuurlijk gewoon heel graag nieuwe producten uitproberen, zijn we ook gewoon gebruikers van de ProRaso producten en daar over het algemeen gewoon heel erg tevreden over.

Dit is een review van een serie van producten binnen de "sensitive" oftewel de "witte" lijn van ProRaso. Deze bestaat nog niet zo heel erg lang en wordt op de markt gebracht voor de scheerders (of scheersters) met een gevoelige huid.


Het gaat hier om de volgende producten:
- Pre-Shave Creme
- Scheerzeep
- After Shave Balsem (ASB)

Allereerst kan ik melden dat ik bijzonder onder de indruk ben van deze lijn. Mijn ervaring zegt mij dat producten die naderhand uitgebracht worden voor een speciale reden over het algemeen niet kunnen tippen aan de oorspronkelijke uitgave van de producten.

Verpakking
De Pre-Shave en de ASB worden netjes in een doosje verpakt geleverd en zitten in een glazen potje/flesje van 100ml. De scheerzeep wordt verpakt in een plastic bakje van 150ml.





Werking en geur
De pre-shave moet aangebracht worden met de hand en rustig ingemasseerd worden. Qua textuur is het gewoon vergelijkbaar met de pre-shave van de groene lijn en qua geur is het een redelijk neutrale geur met een vleugje menthol. Niet zo veel als bij de groene lijn, waar je tranende ogen van krijgt. Daarna kan direct de zeep opgebracht worden, maar ik merk dat ik bij die combinatie altijd enorm problemen heb om mijn mesjes weer schoon te krijgen, dus ik verwijder het altijd met een warm washandje voordat ik ga inzepen (je moet het wel even laten inwerken).

Bij de scheerzeep, hier geld dezelfde procedure als altijd. Kwast even laten weken in warm water, daarna uitkloppen, door de zeep halen en vervolgens deze zeep opkloppen. Dit levert na enkele seconden al een prachtig schuim op, wat ook redelijk lang consistent blijft. Als ik het vergelijk met de zeep die je krijgt van de rode lijn en de groene lijn, dan lijkt deze net iets steviger te zijn.


Na het scheren even alle zeep resten verwijderen en de ASB rustig inmasseren in de huid. Dit trekt redelijk snel in de huid en voelt niet vettig aan. Persoonlijk vind ik deze ASB iets beter dan die van de groene lijn, omdat die een beetje waterig overkomt.

De producten van ProRaso zijn vrij van parabenen, siliconen, alcohol en dermatologisch getest. Deze specifieke witte lijn bevat groene thee en mout als hoofdbestanddelen.

Prijs en verkrijgbaarheid
De witte lijn is op heel veel plaatsen eenvoudig te bestellen bij webshops als parfumania, manandshaving, razorstore, jackz, drogistplein. De prijzen variëren van 25.40 tot 29.85.

Conclusie
Mijn mening over de producten van ProRaso blijft ongewijzigd. Het heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Gewoon goed spul dus en niet duur in aanschaf en zeer zuinig in gebruik (met uitzondering van de pre-shave dan). Ik kan zelf moeilijk een uitspraak doen over de werking van deze producten voor mensen met een gevoelige huid, omdat ik zelf nooit problemen ondervindt tijdens en na het scheren. Het nut van een pre-shave blijft natuurlijk altijd een discussie punt. Soms gebruik ik het als ik een lange tijd niet geschoren heb, maar eigenlijk is het over het algemeen niet nodig als je voor het scheren gewoon een warme douche neemt. Dan zijn de haartjes al zacht genoeg als voorbereiding op het scheren. De beoordeelde producten zijn verstrekt door Parfumania.


Share this:

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Ik gebruik de witte lijn produkten van Proraso en ben daar eigenlijk wel tevreden over. De pre-shave durf ik ook soms na het scheren inmasseren. Geeft een heerlijk verkoelend effect!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.