Top 5 Onbekende Scheerproducten

Inleiding

Een Nederlands spreekwoord over het onbekende gaat als volgt: Wat de boer niet kent, dat eet hij niet. In dit geval gaat het dus niet over etenswaren, maar over scheerproducten natuurlijk. Dan denk je wellicht wat heeft dit spreekwoord in dit artikel te zoeken? Nou dat is heel simpel eerlijk gezegd, veel mensen zijn namelijk vaak bang voor het onbekende.

Helaas geld dat dus ook voor scheerproducten, dat is iets wat ik uiteindelijk ook duidelijk terug kan zien in mijn statistieken. Want wanneer ik over een bekend scheermerk zoals Proraso schrijf, dan levert dat gegarandeerd aardig wat extra bezoekers op. Aangezien ik niet in opdracht van de commercie schrijf behandel ik dus ook gewoon onbekende scheermerken, dit is iets wat ik persoonlijk hartstikke leuk vind om te doen!

Ik heb op deze manier juist al veel verborgen pareltjes ontdekt zoals ik ze graag noem, het enige nadeel is meestal dat deze scheerproducten helaas niet in Nederland verkocht worden. Waar ik deze scheerproducten dan uiteindelijk wel weet te vinden? Simpel: Vakantie! Zo'n beetje iedere land heeft namelijk wel zijn eigen unieke aanbod, alhoewel soms valt dat echt vies tegen helaas.

Alpa 378 Aftershave Lotion

Wanneer je online de vraag zou stellen: Wat is een goede verkoelende aftershave lotion? Dan krijg je als eerste antwoord waarschijnlijk, Floïd of Proraso Groen Aftershave Lotion. Uiteraard zijn dat ook zonder enige twijfel heerlijke verkoelende aftershaves, maar helaas ontstaat al snel het beeld alsof er geen goede alternatieven beschikbaar zijn.
Alpa 378 Aftershave Lotion

Het tegendeel is echter waar en er zijn juist dus meer dan genoeg alternatieven te vinden, een van deze uitstekende alternatieven is de Alpa 378 Aftershave Lotion afkomstig uit Tsjechië. Nee de geur is beslist niet vergelijkbaar met Floïd en ook niet met Proraso, maar het is wel echt een lekker fris klassiek geurtje.

Overigens word de geur van deze aftershave lotion ook vaak vergeleken met de Irish Moos Aftershave Lotion, alleen persoonlijk ben ik van mening dat de Alpa 378 een stuk fijnere ruikt. Mocht je trouwens deze aftershave willen importeren, dan gaat dat het goedkoopste via de Tsjechische online drogisterij VMD.

Barbus Classic Scheerzeep


Nederland heeft De Vergulde Hand, Duitsland Tabac, Italië Proraso, Spanje La Toja en Portugal Lavanda, kortom veel Europese landen hebben hun eigen klassiekers. Dat geld dus niet alleen voor West-Europa, maar juist ook in bepaalde voormalige Oostblok landen vind je veel klassiekers. Een van deze landen is dus het voormalige Tsjecho-Slowakije.
Barbus Classic Scheerzeep

In dit geval spreek ik dus over de Barbus Classic Scheerzeep welke in zowel Tsjechië en Slowakije verkocht word, al is het vandaag de dag eigenlijk een Slowaaks scheermerk. Wat ik trouwens jammer vind is dat ik zeer weinig over de geschiedenis van dit scheermerk kan vinden, het enige wat ik weet is dat de scheerzeep sinds 1956 verkocht word?

Het is eigenlijk dus een scheermerk afkomstig uit het tijdperk van de communisten, toen de Sovjet-Unie helaas nog half Europa in een ijzeren houdgreep hield. Die communisten wisten overigens verdomd goed hoe ze een uitstekend scheerzeep moesten produceren, want ik vind dit namelijk een van de beste scheerzepen! Alleen ik ben persoonlijk niet zo fan van de oubollige zeepgeur.

Bea Scheerstaaf

Luisteren naar de klachten van je klanten, dit is het toverwoord bij de Bea Scheerstaaf. Want anders had deze scheerzeep het eerlijk gezegd nooit in deze top 5 gehaald. Het is namelijk niet eens zo lang geleden dat deze scheerzeep helaas een slechte reputatie online had, dankzij een petitie van Spaanse scheerders is daar dus verandering ingekomen.
Bea Scheerstaaf

Kortom, als je goed naar je klanten luistert dan kun je ook je product verbeteren. Want klanten bepalen uiteindelijk of een merk overeind blijft staan of valt, als je dan niet naar je klanten luistert dan is het gewoon einde verhaal. Gelukkig deed het bedrijf achter de Bea Scheerstaaf dit en daardoor behoort deze scheerzeep nu tot de top, het is namelijk echt een super scheerzeep!

Ingram Scheercrème

Over de Ingram Scheercrème kan ik vrij kort over zijn: Het is een redelijk onbekende scheercrème uit Groot Brittannië, welke voor Britse standaarden letterlijk verkocht word voor een appel en ei. Die appel en ei betekend trouwens gewoon minder dan £ 2 en ja dat is goedkoop in Groot Brittannië, aangezien de prijzen er veel hoger liggen dan in Nederland!
Ingram Scheercrème

Wat er dan precies zo geweldig is aan deze scheercrème uit Groot Brittannië? Nou dat is heel simpel eerlijk gezegd: Het is gewoon een van de koudste menthol scheercrèmes op de markt, voor mij persoonlijk is dit zelfs de koudste scheercrème. Want ik ben tot nu toe nog steeds geen scheercrème tegengekomen die kouder aanvoelt dan Ingram, juist daarom is dit ook een van mijn favorieten tijdens de zomer!

Prep Derma Protective Crème

In de vorige top 5 noemde ik al de Proraso Groen Preshave Crème, een mooi alternatief voor dit geweldige scheerproduct is wat mij betreft de Prep Derma Protective Crème. Nee het is absoluut niet hetzelfde als de preshave crème van Proraso en nee het voelt ook niet zo koud aan, maar uiteindelijk is Prep veel meer dan enkel een preshave crème!
Prep Derma Protective Crème

De Prep Crème is zelfs niet eens specifiek een scheerproduct, het is namelijk net als de beroemde Nivea Crème een alles-crème. Dus deze Prep crème is o.a geschikt als gezichtscrème, handcrème ( weleens waar niet zo goed ), tegen insectenbeten, zonnebrand en andere huidirritaties. Waar dit product naar mijn mening echter het meeste in uitblinkt is als preshave zijnde, vandaar ook dat ik dit een mooi alternatief voor de Proraso noemde.

Net als Proraso is ook Prep overigens een Italiaans (scheer)merk, met het grootste verschil dat Prep gewoon een stuk ouder en helaas ook een stuk onbekendere is. Althans in Nederland dan, want in Italië is dit gewoon een product wat je veel tegen komt in (kleine) supermarkten en drogisterijen.

Tot slot

Net als de vorige top 5 is ook deze top 5 vanzelfsprekend van persoonlijk aard, ook zijn enkele producten uit deze top 5 helaas moeilijk verkrijgbaar vanuit je luie stoel. Aan dat laatste kan ik helaas weinig aan veranderen, want het is namelijk zo dat de meeste (web)winkels helaas geen brood in deze geweldige scheerproducten zien.

De enige tip die ik kan geven: Verras je vriendin of vrouw met een weekendje Praag, Barcelona of gewoon Rome. Je vangt dan direct twee vliegen in een klap, een vriendin of vrouw die blij is en je kunt enkele van deze klassieke scheerproducten mee terugnemen. Oh en er zijn nog veel meer geweldige scheerproducten in deze landen te vinden, ik kon er alleen maar vijf stuks in dit artikel noemen!

Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.