Omega 81 S-Brush Scheerkwast

Inleiding

Zoals jullie ondertussen al lang en breed weten is Omega mijn favoriete scheermerk wat betreft scheerkwasten, al zijn dat eerlijk gezegd wel alleen de varkenshaar scheerkwasten. Want naar mijn mening zijn het juist de varkenshaar scheerkwasten waar Omega echt in uitblinkt, ik vind zelfs dat deze kwasten een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding bieden!

Echter vandaag de dag wil een redelijke grote groep consumenten om moverende redenen geen dierlijke producten meer gebruiken, dus dan is het enige goede alternatief uiteindelijk synthetische haar. Daarnaast zijn er ook mensen die vanwege hun geloofsovertuiging geen varkenshaar willen gebruiken, zo beschouwen moslims bijvoorbeeld varkens als onreine dieren.

Met de S-Brush Scheerkwasten probeert Omega dan ook een zo goed mogelijk en betaalbaar alternatief voor hun varkenshaar scheerkwasten te bieden, daarom zijn deze synthetische kwasten ook echt spotgoedkoop geprijsd. Een groot voordeel van synthetische scheerkwasten is overigens dat ze niet ingewerkt hoeven te worden, iets wat bij een scheerkwast van natuurlijk haar wel helaas dient te gebeuren.

Eerste indruk

Toen ik voor het eerst deze scheerkwast zag had ik eerlijk gezegd nogal een deja vu gevoel, want als ik niet beter wist zou ik direct zeggen: Dit is een varkenshaar scheerkwast! Niets is minder waar natuurlijk en het is dan ook gewoon een synthetische scheerkwast zoals ik al vermelde, maar het synthetische haar lijkt wel erg veel op varkenshaar!
Omega 81 S-Brush Scheerkwast

Ook wat betreft het handvat krijg ik gewoon een deja vu gevoel, want dit is precies hetzelfde handvat dat Omega ook bij deze varkenshaar scheerkwast gebruikt. Het enige cosmetische verschil is in dit geval dat het varkenshaar vermomd is als dashaar, voor de rest zien beide scheerkwasten er vrijwel cosmetisch identiek uit. Behalve bij de synthetische scheerkwasten zetten ze nog op het handvat S-Brush, want als leek zijnde zie je het verschil met het blote oog uiteindelijk toch niet.
Onderkant van het handvat

Overigens is het handvat gewoon gemaakt van verchroomd plastic, dat ziet wellicht inderdaad goedkoop uit. Maar persoonlijk vind ik het echt oprecht een mooi handvat, het handvat heeft naar mijn mening namelijk echt een retro uitstraling vind ik. Deze scheerkwast bevat trouwens een synthetische knot van ruim 24mm breed, dat is dus een stuk groter dan bij de Ganvillage Synthetische Scheerkwast uit China!

Gebruikservaring

Ik had het eerlijk gezegd totaal niet verwacht, maar deze synthetische scheerkwast van Omega bevalt mij persoonlijk echt zeer goed! Net als bij de L'Occitane Plisson Scheerkwast voelt het synthetische haar bij deze scheerkwast ook gewoon natuurlijk aan, het haar veert dus ook niet terug zoals dat het geval is bij de Virginiasheng Pur-Tech Scheerkwast bijvoorbeeld.


Daarnaast vind ik ook dat deze scheerkwast oprecht een zeer goede ruggengraat heeft, naar mijn mening is deze ruggengraat enigzins vergelijkbaar met die van een varkenshaar scheerkwast. Al dien ik er eerlijk bij te zeggen dat het synthetische haar bij lange na niet zo stijf is als het varkenshaar, ook het haar zelf voelt gewoon net een stuk zachter dan een ingewerkte varkenshaar scheerkwast.

Wat betreft de zachtheid van het synthetische haar, bij het maken van schilderbeweginge voelt het synthetische haar echt extreem zacht aan! Echter tijdens het rechtstreeks via het gezicht inzepen merk je toch dat het haar merkbaar minder zacht aanvoelt, het doet mij dan ook meer denken aan een Finest Dashaar Scheerkwast bijvoorbeeld.

Als ik trouwens specifiek een nadeel aan deze scheerkwast zou moeten benoemen, dan is dat helaas het handvat. Ja ik vind het echt oprecht een schitterend handvat, alleen kan het handvat helaas nogal glibberig worden wanneer het nat is. De scheerkwast is mij dan ook letterlijk uit de handen geglipt en in de wasbak gevallen, al was de scheerkwast gelukkig niet beschadigd door de val.

Bouwkwaliteit

Zoals ik persoonlijk van Omega gewend ben is ook bij deze scheerkwast de bouwkwaliteit dik in orde, ik kan dan eerlijk gezegd ook onmogelijk iets slechts over de gehele bouwkwaliteit zeggen. Ik ben zelfs van mening dat dit ook nog eens een zeer duurzame scheerkwast is, dat synthetische haar is namelijk niet stuk te krijgen!

Prijs

Ik heb de scheerkwast voor € 5,50 bij Gent's Care in Gent meegenomen naar huis toen ik terug kwam van de Scheren & Verzorging Meeting Gent 2016.

Conclusie

Wie mij een beetje goed kent weet dat ik totaal geen fan van synthetische scheerkwasten ben, want moedertje natuur weet nog steeds het beste haar te creëren naar mijn mening. Helaas doneren deze dieren niet vrijwillig hun haren, dus dan neemt de mens zoals normaal gesproken gewoon het hef in eigen handen!

Kortom bij het verzamelen van deze varkensharen of dassenharen gaat niet bepaald zonder dierenleed, vooral de dassen worden in China op een wrede wijze gedood! Dat zijn namelijk roofdieren, dus levend is het helaas onmogelijk om dashaar te verzamelen. Daarom is synthetische haar naar mijn mening gewoon het meest diervriendelijke alternatief, al is het milieu wellicht een ander verhaal? Synthetische haar groeit helaas niet aan bomen namelijk, het is dan ook niet biologisch afbreekbaar!

Wat betreft de S-Brush van Omega, ik vind dat persoonlijk echt een super scheerkwast. Naar mijn mening is deze scheerkwast zelfs beter dan de L'Occitane Plisson Scheerkwast, al is dat mede vanwege de betere ruggengraat. Bij de S-Brush heb ik namelijk niet het gevoel alsof ik aan het aaien ben, het is dus net als bijvoorbeeld de Omega 66 Varkenshaar Scheerkwast letterlijk een werkpaard uiteindelijk!

Share this:

CONVERSATION

1 reacties:

  1. Net als altijd weer een prima review.
    Jammer dat je aan 1 of twee kwasten voldoende hebt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.