Rimei Krabber

Inleiding

Rimei is een Chinees merk dat goedkope keukenmessen, scharen, manicuresets, nagelknippers en krabbers produceert. De Rimei krabber is overduidelijk een imitatie van de Gillette Tech, welke overigens alleen nog in ontwikkelingslanden als India en China verkocht worden.

Ik heb al een keer eerdere een Rimei krabber in bezit gehad maar toen heb ik er geen artikel overgeschreven, en omdat ik op eBay een Rimei krabber tegen kwam voor € 1,45 besloot ik om deze keer wel een artikel te schrijven.

Er zijn in principe meerdere Rimei modellen in omloop, DX verkoopt de RM2003 en de Rimei van eBay heeft als modelnummer A2002. Persoonlijk weet ik niet precies wat het verschil tussen deze modellen is, maar zover ik kan oordelen is de A2002 in principe hetzelfde model als de RM2003 maar dan in een andere verpakking.

Verpakking en design

De Rimei krabber komt verpakt in een papieren kaart verpakking, met daarin de krabber en een mesje en een compacte case handig voor de krabber mee op reis te nemen.

Rimei Krabber

De vertaling op de verpakking vind ik overigens best grappig, want het is eigenlijk een letterlijke vertaling vanuit het Chinees ''双面刀片'' maar het is niet de correcte vertaling in het Engels.

Handvat

De totale lengte van het handvat is 8.5cm, en dat is precies even lang als het handvat van de Edwin Jagger DE89L.


Persoonlijk heb ik niks op te merken op het design van deze krabber, want voor de prijs die je betaald ziet het gewoon heel mooi en netjes uit en oogt niet goedkoop vind ik.

Gebruikservaring

Ik vind de Rimei krabber persoonlijk erg goed scheren, maar ik merk wel dat deze krabber een tikkeltje agressief is maar beslist niet te agressief.

Persoonlijk vind ik de scheerervaring van deze krabber vergelijkbaar met de Edwin Jagger DE89L, maar dan wel een stapje agressiever en deze krabber weegt minimaal de helft.

Een nadeel van deze krabber is in principe dat het handvat erg glad aanvoelt, en ondanks het ribbel patroon bied dit handvat helaas geen goede grip en dit is vooral in het begin wennen. Overigens heeft deze krabber ook geen enkele moeite om een vierdaagse baard weg te scheren.

Bouwkwaliteit

Ik kan eerlijk gezegd niks slechts schrijven over de bouwkwaliteit van deze krabber, want de bouwkwaliteit is gewoon in orde. Wel kun je de lijnen zien waar het handvat bij elkaar geperst is, maar verder is de afwerking vrij goed te noemen.

Hoe de bouwkwaliteit op de lange termijn is kan ik helaas niet beoordelen, maar ik kan persoonlijk wel gebruikers die deze Rimei krabber meer dan een jaar in gebruik hebben gehad.

Natuurlijk kan je de bouwkwaliteit van deze krabber niet vergelijken met een Edwin Jagger krabber bijvoorbeeld, want een Edwin Jagger krabber kost ruim 20x keer zoveel als deze Rimei krabber.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Rimei krabber is het goedkoopste verkrijgbaar via eBay voor € 1,45 inclusief verzenden kosten, maar zoals ik in de inleiding al vermelde zijn er meerdere modellen in omloop.

Conclusie

Persoonlijk vind ik dat de Rimei krabber een erg hoge prijs-kwaliteitsverhouding biedt, en naar mijn mening is dit de beste budget krabber die je voor minder dan € 1,50 kunt kopen online.

Ik vind deze krabber zowel geschikt voor beginners en ervaren natscheerders, al ben ik wel van mening dat de Chinese Gillette Tech een betere keuze is voor beginners omdat deze krabber minder agressief is dan de Rimei krabber.

Share this:

CONVERSATION

4 reacties:

  1. Ik heb naar aanleiding van je stuk besloten er 1 te bestellen als reserve voor op reis e.d.
    Ik kreeg hem na een weekje binnen vandaag, helaas zat de mijne enkel in een blister en niet in een reisdoosje zoals op de foto.
    Meteen even uitgeprobeerd en ik vind hem een heel stuk agressiever dan de Gilette Tech die ik heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik heb hem via jouw link besteld en heb een andere verpakking gekregen dan die van jou.
    [IMG]http://i60.tinypic.com/24mzxaw.jpg[/IMG]
    [IMG]http://i58.tinypic.com/33jsdjp.jpg[/IMG]

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is inderdaad jammer dat jullie hem zonder reiscase gekregen hebben, en het is precies zoals ik schreef dat er meerdere modellen in omloop zijn.

    Enige verschil is voornamelijk de verpakking en sommige hebben dus inderdaad geen case.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige blog Wesley,

    Heb een een rimei razor (krabber) gekocht na het zien van je review en inmiddels al 3 maal gebruikt met het bijgeleverde mesje. Het resultaat was beter dan met mijn Muhle DE89 in combinatie met elk mesje wat ik tot nu heb geprobeerd (feather, Derby, Astra, Shark, Muhle). Ik zal de razor ook eens met tot nu toe favoriete mesje Astra testen.

    Ik ben al jaren een natscheerder met wegwerp cartridge systeem zoals de Gillette fusion en sinds december 2014 overgegaan op double edge scheren met een "krabber".

    Ik heb de mijne wel in reiscase ontvangen maar dan dan verpakt in een doosje i.p.v. papieren kaart verpakking.

    Ik heb ook de Gillette Tech razors besteld maar deze zijn nog niet binnen.

    MO

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.