Wilkinson Sword Pronto

Inleiding

Zoals de meeste lezers wellicht weten ben ik overtuigd van de voordelen van het klassiek natscheren, zodanig zelfs dat ik er een gehele website over opgezet heb. Bij het gehele ritueel hoort dan uiteraard ook klassiek gereedschap, in mijn geval dus een krabber oftewel veiligheidsscheermes.

Helaas is niet alles rozengeur en maneschijn, vooral als je enkel met handbagage reist. Want zowel open scheermessen en dubbelzijdige scheermesjes mag je niet in je handbagage meenemen, als je dat wel doet dan worden ze gewoon ingenomen!

Zodoende was ik opzoek naar een goedkoop alternatief, in eerste instantie wilde ik voor een cartridge kiezen. Echter tot mijn verbazing zag ik dat de Wilkinson Sword Pronto Wegwerpscheermesjes velen malen goedkoper waren, zelfs goedkoper dan de dubbelzijdige scheermesjes. Dus de keuze was voor mij persoonlijk snel gemaakt, vooral omdat het enkel voor korte reizen bedoeld is.

Verpakking

Eerlijk is eerlijk, de gehele verpakking ziet er extreem goedkoop uit. Ik kan het lezers dan ook niet kwalijk nemen als ze hun vooroordelen al klaar hebben liggen, er was immers een tijd dat ik precies dezelfde vooroordelen over deze dit soort scheermesjes had.
Wilkinson Sword Pronto

Echter desondanks zie ik toch het positieve in deze wegwerpscheermesjes, al dien je daarvoor dan wel je roze bril af te zetten. Uiteindelijk zijn het namelijk enkelzijdige mesjes en zonder fratsen zoals bijvoorbeeld aloë vera strips, daarnaast beweegt ook de kop niet mee. Kortom als je het dus van de positieve kant bekijkt komen ze het dichtste in de buurt bij de klassieke scheermesjes, althans wat betreft de moderne scheermesjes.


Al moet ik wel eerlijk zijn: Wegwerpscheermesjes zijn niet bepaald de meest milieuvriendelijke optie, aangezien de mesjes vast in de houders zitten. Je kunt de mesjes dus niet wisselen, wat uiteindelijk enkel tot onnodig veel afval leid naar mijn mening.

Gebruikservaring

Alleerst wil ik het graag duidelijk maken dat ik naast het scheermes niks aan mijn setup veranderd heb, ik gebruik dus zoals gewoonlijk zowel scheerzeep en een scheerkwast. Zodoende behou ik de voordelen van het klassiek natscheren, alleen de grote vraag is natuurlijk: Hoe goed of slecht scheert dit wegwerpscheermesje? Zonder het echt uit te proberen kun je daar geen zinnig woord over zeggen, daarom speel ik speciaal voor jullie de guinea pig!

Tot mijn grote verbazing doen deze scheermesjes hun werk gewoon goed, de mesjes zijn dan ook scherp genoeg en ik vond ze zelfs smooth aanvoelen. Daarnaast zijn de mesjes redelijk vergevensgezind, zolang je maar geen druk uitoefent op het scheermes.

Als ik dan toch een specifiek nadeel zou moeten noemen, dan is het dat deze scheermesjes extreem licht zijn. Daar zit dan ook direct het gevaar in bij deze mesjes, onervaren natscheerders zullen zodoende al snel teveel druk uitoefenen op het mesje. Met alle gevolgen van dien waardoor je gezicht natuurlijk half door open ligt, dus net als bij scheren met een krabber dien je geconcentreerd te scheren!

Prijs

Geloof het of niet, maar menig dubbelzijdig scheermesje is duurdere dan deze wegwerpscheermesjes. Per 5 stuks kosten ze dan ook slechts € 0,55 bij de Duitse DM Drogisterij, wat per stuk uitgerekend dan 11 eurocent is.

Conclusie

Om heel eerlijk te zijn: Eigenlijk had ik al de verwachting dat deze enkelzijdige scheermesjes gewoon prima hun werk zouden doen, al had ik wel de angst dat in het ergste geval het een bloedbad zou worden. Gelukkig bleek die angst achteraf nergens voor nodig te zijn, het scheren met deze mesjes ging immers beter dan verwacht!

Echter ik heb een sterk vermoeden dat ik dat mede aan mijn scheertechniek te danken heb, al laat het ook duidelijk zien: Het draait uiteindelijk allemaal om het totaalplaatje, wanneer je deze verwaarloosd dan gaat het gegarandeerd fout! Als je dus voor een goede voorbereiding en dus niet troep uit een spuitbus gebruikt, dan kun je zelfs met deze scheermesjes goed scheren.

Voor korte reizen zijn deze wegwerpscheermesjes wat mij betreft dan ook het beste alternatief voor dubbelzijdige scheermesjes, alleen persoonlijk mis ik dan wel de luxe van een klassieke krabber. Overstappen op wegwerpscheermesjes zal ik dus nooit doen, maar ik vind ze wel stukken beter werken dan die dure cartridge systemen met 3 of 5 mesjes!



Share this:

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie posten

Reacties zijn te alle tijde van harte welkom, ik doe dan ook mijn best om ze allemaal te beantwoorden.